Βιβλιομπερδέματα: Δημιουργικές ιστορίες

Δ΄ και Ε΄ τάξεις, συνεργατικό μοντέλο, διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Εκπαιδευτικοί Στόχοι
ανάπτυξη δημιουργικής γραφής και αφηγηματικών δεξιοτήτων, ενίσχυση συνεργασίας και κριτικής σκέψης
Υλικά:
Βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη
Χρωματιστές κάρτες
Μαρκαδόροι / μολύβια
Χαρτιά Α4
Κουτί για ανακάτεμα
Προετοιμασία
Επιλογή βιβλίων από τη σχολική βιβλιοθήκη (ένα βιβλίο ανά δύο μαθητές). Οι μαθητές/-τριες, αφού επιλέξουν ένα βιβλίο σε ζευγάρια, το ξεφυλλίζουν, το διαβάζουν κι έπειτα διαλέγουν και καταγράφουν σε δύο διαφορετικές κάρτες, δύο προτάσεις του βιβλίου, που τους έκαναν εντύπωση.
Ανακάτεμα & Επιλογή
Στη συνέχεια, όλες οι κάρτες τοποθετούνται σε ένα κουτί, ανακατεύονται και κάθε ομάδα τραβάει δύο τυχαίες (διαφορετικών χρωμάτων κάρτες, ώστε να μην υπάρχει περίπτωση οι προτάσεις να προέρχονται από το ίδιο βιβλίο).
Δημιουργική Γραφή
Έπειτα, η κάθε ομάδα μαθητών καλείται, χρησιμοποιώντας τις επιλεγμένες προτάσεις, να δημιουργήσει μια σύντομη ιστορία και να τη συνοδέψει με μία σχετική ζωγραφιά. Οι προτάσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν με οποιαδήποτε σειρά ή να τροποποιηθούν μερικώς.
Παρουσιάσεις
Οι μαθητές παρουσιάζουν τις ιστορίες τους στους συμμαθητές τους.
Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το πώς εμπνεύστηκαν την ιστορία τους.

Επιμέλεια δράσης: Μπιλαδέρη Μαγδαλινή ΠΕ70 & Τσιφλίδου Αρχοντία ΠΕ70