Γλώσσα / Δημιουργική Γραφή, συνεργατικό μοντέλο, Β΄ – Γ΄ Δημοτικού, 2 διδακτικές ώρες
Διδακτικοί στόχοι
Οι μαθητές αναμένεται να:
συνεργάζονται αποτελεσματικά σε ομάδες
δημιουργούν πρωτότυπες ιστορίες βασισμένες σε αφηγηματική δομή
αναγνωρίζουν και χρησιμοποιούν τα βασικά δομικά στοιχεία ενός παραμυθιού
αναπτύσσουν φαντασία και δημιουργική σκέψη
παρουσιάζουν με σαφήνεια τις ιστορίες τους
Διδακτικό υλικό και μέσα
κάρτες με εικόνες / λέξεις για: ήρωες, τοποθεσίες, κακούς, μαγικά αντικείμενα
φύλλα εργασίας για καταγραφή της ιστορίας
Εισαγωγή
συζήτηση για παραμύθια
Κύρια δραστηριότητα
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των τριών ατόμων. Επέλεξαν τυχαία τις κάρτες τους, μία από κάθε κατηγορία και σύμφωνα με αυτές κλήθηκαν να γράψουν μια σύντομη ιστορία. Η συγγραφή της ιστορίας βασίστηκε σε φύλλο εργασίας που τους δόθηκε, στο οποίο έπρεπε να κολλήσουν τις κάρτες σε 4 συγκεκριμένα σημεία (1 σε κάθε παράγραφο). Ταυτόχρονα, τους δόθηκαν συνδετικές φράσεις για το ξεκίνημα κάθε παραγράφου. Ολοκληρώνοντας τα κείμενά τους, κάθε ομάδα παρουσίασε την ιστορία της στην ολομέλεια, ενώ δόθηκε κατάλληλη ανατροφοδότηση, ώστε οι ομάδες να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις/ τροποποιήσεις.
Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Τασίδης ΠΕ70 & Δέσποινα Βροχίδου ΠΕ70