Το Robots Meet Arts είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+ Σχολικής Εκπαίδευσης διάρκειας 30 μηνών, στο οποίο συμμετέχουν 7 εταίροι από 4 ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία και Βέλγιο) με στόχο να ενσωματώσει την εκπαιδευτική ρομποτική και τον προγραμματισμό στα προγράμματα σπουδών των Τεχνών και των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό θα επιτευχθεί με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών πόρων για τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευσή τους σχετικά με τον τρόπο ενσωμάτωσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του προγραμματισμού στις μεθόδους διδασκαλίας τους στα μαθήματα των Τεχνών και των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Στο πλαίσιο του έργου, θα σχεδιαστεί και θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε συνεργαζόμενα Δημοτικά καινοτόμο υλικό για την ενσωμάτωση της ρομποτικής και της κωδικοποίησης στην εκπαίδευση των Τεχνών και των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Τέλος, το έργο δίνει μεγάλη έμφαση στην ένταξη των μαθητών και στον ψηφιακό γραμματισμό των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Στις 21 & 22 Φεβρουαρίου 2024, το Universitat Rovira i Virgili - Πανεπιστήμιο στην Ισπανία φιλοξένησε την πρώτη διακρατική συνάντηση του έργου Robots Meet Arts - Educational Robotics and Coding Meet Arts and Humanities in Inclusive Learning Environments. Η συνάντηση ξεκίνησε με μια παρουσίαση σχετικά με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική ρομποτική και τον προγραμματισμό από το Universitat Rovira i Virgili. Πριν από τη συνάντηση οι εταίροι είχαν ξεκινήσει μια έρευνα και είχαν πραγματοποιήσει συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς για να μελετήσουν τις απόψεις τους σχετικά με την ενσωμάτωση της ρομποτικής και του προγραμματισμού στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών και στα μαθήματα των τεχνών και των ανθρωπιστικών επιστημών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετικές αντιλήψεις σχετικά με τις δυνατότητες της ρομποτικής και της κωδικοποίησης για τη μάθηση των μαθητών - ειδικότερα θεωρούν ότι οι μαθητές μπορούν να βελτιώσουν τις δεξιότητες διερεύνησης, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και την κατανόηση της κωδικοποίησης και της ρομποτικής. Τα αποτελέσματα αυτά μας εμπνέουν να ξεκινήσουμε τον σχεδιασμό του προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών Robots Meet Arts. Καθ' όλη τη διάρκεια της συνάντησης, οι εταίροι συμμετείχαν στην ανταλλαγή γνώσεων, στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και στην παρουσίαση παραδειγμάτων εφαρμογής με τη χρήση διαφόρων εργαλείων, όπως microbits, MakeCode, LEGO, Scratch, unplugged δραστηριότητες κωδικοποίησης και ρομπότ δαπέδου. Αυτή η συνεργατική ατμόσφαιρα προκάλεσε έμπνευση και ενίσχυσε περαιτέρω τη συνεργασία μεταξύ των εταίρων. Τη δεύτερη ημέρα της συνάντησης, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στον σχεδιασμό της δομής και του περιεχομένου του επικείμενου προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών Robots Meet Arts. Κατά τους επόμενους μήνες, οι εταίροι θα επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και υλοποίηση του προγράμματος. Η συνάντηση επέτρεψε σε όλους τους εταίρους να συναντηθούν για πρώτη φορά πρόσωπο με πρόσωπο, να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα και να αναπτύξουν μια κοινή αντίληψη των στόχων του έργου, η οποία είναι απαραίτητη για να τεθούν τα θεμέλια για ένα πολύ επιτυχημένο έργο.
Επιμέλεια: Μαρία Ταχτσόγλου