Στόχοι της συγκεκριμένης θεματικής είναι οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν τη σημασία του όρου αυτοπεποίθηση, να τη διαχωρίσουν από τον όρο αυτοεκτίμηση, να συζητήσουν εκτενώς τα οφέλη στη ζωή ενός ατόμου που διαθέτει αυτοπεποίθηση, να μάθουν τρόπους τόνωσης της αυτοπεποίθησης, να καλλιεργήσουν τον προφορικό και τον γραπτό τους λόγο. Αρχικά προβλήθηκε μια ολιγόλεπτη ταινία με τίτλο «Pip» και στη συνέχεια οι μαθητές σχημάτισαν δύο επάλληλους κύκλους με τέτοιον τρόπο, ώστε να σχηματίζουν δυάδες. Σε κάθε δυάδα, ο ένας μαθητής παρουσίασε στον άλλον τι αναφέρει η ταινία και ο άλλος μαθητής ανακεφαλαίωσε και συμπλήρωσε. Έπειτα, επέστρεψαν στις θέσεις τους και έλαβαν μια διασκευή της Κλίμακας Αυτοεκτίμησης του Rosenberg (1965), όπου προσπάθησαν να αξιολογήσουν την αυτο-εικόνα του πρωταγωνιστή της ταινίας. Ως προέκταση, αξιολόγησαν και τη δική τους αυτο-εικόνα. Αφού, συζητήθηκαν τα αποτελέσματα, οι μαθητές/τριες έπαιξαν το παιχνίδι «Ο φάκελος». Μοιράστηκαν σε κάθε μαθητή ένας φάκελος κι ένα λευκό φύλλο χαρτί. Σε αυτό έγραψαν τρία ελαττώματά τους, σφράγισαν τον φάκελο κι έγραψαν εξωτερικά το όνομά τους. Ο φάκελος μεταφέρθηκε στο διπλανό παιδί, το οποίο έπρεπε να γράψει στο εξωτερικό του τρεις αρετές που αναγνωρίζει για το άτομο του φακέλου. Το παιχνίδι τελείωσε, όταν ο κάθε φάκελος έφτασε στον ιδιοκτήτη του. Με τον τρόπο αυτό κατανόησαν ότι δεν έχουν μόνο ελαττώματα, τα οποία δεν γνωστοποιήθηκαν στην ολομέλεια αλλά και πολλές αρετές. Ακολούθησε παρουσίαση με θέμα την αυτοπεποίθηση και συζήτηση με αναφορά σε προσωπικά βιώματα των μαθητών. Τέλος, οι μαθητές έλαβαν το ποίημα-απόσπασμα από το βιβλίο “When I loved myself enough” των Kim & Alison McMillen από το οποίο απουσίαζαν κάποιοι στίχοι και τους ζητήθηκε να το συμπληρώσουν με δικούς τους. Το ποίημα είναι αφιερωμένο στην αυταγάπη. Οι μαθητές παρουσίασαν τις ατομικές τους δημιουργίες στην ολομέλεια της τάξης.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
(SOFT SKILLS)
Επιμέλεια: Δήμητρα Σιδηροπούλου ΠΕ70