Βιβλιοθήκη Ζωγιοπούλου Βέροια

Οι μαθητές/τριες των τάξεων Α΄ Β΄ Γ΄ επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη Ζωγιοπούλου στη Βέροια. Ποια είναι η αξία μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης σε μια βιβλιοθήκη;
Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων, ανακαλύπτουν τα μαγευτικά ταξίδια της ανάγνωσης, σιωπηλής και φωναχτής, δοκιμάζοντας την εμπειρία σε έναν χώρο διαφορετικό από το σχολείο τους και αντιπροσωπευτικό για τα βιβλία.
Με την επίσκεψη οι μαθητές μαθαίνουν πώς να αναζητούν πληροφορίες, να αξιολογούν πηγές, να ρωτούν και να διαχειρίζονται τη γνώση.
Το διάβασμα βιβλίων διαφορετικών ειδών και θεματολογιών συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, καλλιεργεί την ταυτότητα της αυτονομίας και της εμπιστοσύνης στη διαμόρφωση προσωπικών απόψεων.
Η επαφή με το πλούσιο λεξιλόγιο των βιβλίων συμβάλλει  στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών.
Τα βιβλία ανοίγουν νέους κόσμους, βοηθούν τους μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, ιδέες, τρόπους σκέψης.
Οι μαθητές συμμετέχουν σε μια ευχάριστη και εποικοδομητική εμπειρία, η ανάγνωση και το παιχνίδι στη βιβλιοθήκη καλλιεργεί την αγάπη για το διάβασμα.
Η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων τροφοδοτεί τη φαντασία των παιδιών, τους ωθεί σε δημιουργικές δραστηριότητες.
Ο δανεισμός βιβλίων, η συμμετοχή σε δραστηριότητες της βιβλιοθήκης, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών.
Η αλληλεπίδραση με βιβλιοθηκονόμους, η συνεργασία με συμμαθητές με αφορμή το βιβλίο αναπτύσσει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών.
Η επίσκεψη σε μια βιβλιοθήκη φέρνει τους μαθητές σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά, τους ευαισθητοποιεί ως προς την αξία και σημασία του βιβλίου στην κοινωνία. Τους ενθαρρύνει να διαβάζουν βιβλία, καλλιεργεί την κουλτούρα της ανάγνωσης και του αναγνώστη θέτοντας τις βάσεις της οικοδόμησης της ταυτότητας των ενεργών πολιτών. Το σχολείο οφείλει να προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία της επίσκεψης σε βιβλιοθήκες, οφείλει να τροφοδοτεί τους μαθητές με εμπειρίες μέσω των οποίων τα οφέλη για την ατομική και κοινωνική τους ανάπτυξη να είναι πολλαπλά. Το σχολείο οφείλει να χτίζει νέες αντιλήψεις για τη ζωή.

Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Ταχτσόγλου