Η συγκεκριμένη δραστηριότητα στοχεύει στο να επιτύχουν οι μαθητές/τριες να διακρίνουν τα είδη των διαπροσωπικών σχέσεων, να αναγνωρίσουν τη σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων για την ψυχική και κοινωνική ευεξία των ανθρώπων, να εντοπίσουν και να καθορίσουν τα βασικά στοιχεία που δημιουργούν κι ενδυναμώνουν τις διαπροσωπικές σχέσεις. Αρχικά προβλήθηκε η ταινία “Changing batteries” ( για λίγα δευτερόλεπτα), η οποία ενθάρρυνε τους μαθητές να κάνουν προβλέψεις για το πιθανό περιεχόμενό της. Με την ολοκλήρωση της προβολής ακολούθησε συζήτηση για τους ήρωες και τον ρόλο του σκηνικού και της μουσικής στην πλοκή της ταινίας. Οι μαθητές εξέφρασαν τις απόψεις τους για το θέμα, στη συνέχεια κλήθηκαν να δημιουργήσουν ατομικά σε φύλλο εργασίας τη Συνταγή των διαπροσωπικών σχέσεων και να την παρουσιάσουν στην ολομέλεια. Ακολούθησε σχετική παρουσίαση με βάση την οποία συμπλήρωσαν τον Ιστό των σχέσεων, όπου αποτύπωσαν τις σχέσεις τους με τους άλλους αλλά και την επιρροή τους σε αυτούς. Τέλος, μοιράστηκε στους μαθητές μια ημιτελής φόρμα του ποιήματος «Ποίημα στους φίλους» του Χόρχε Λούις Μπόρχες και κλήθηκαν να συμπληρώσουν τα κενά, ώστε το ποίημα να θυμίζει ευχαριστήριο γράμμα για εκείνον τον φίλο που βρίσκεται πάντα δίπλα μας. Τα ποιήματα διαβάστηκαν στην τάξη.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (SOFT SKILLS)
Επιμέλεια: Δήμητρα Σιδηροπούλου ΠΕ70