Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Δημιουργική γραφή - ''Ενθάρρυνση''

Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής είναι οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους γύρω τους. Κατά τη διάρκεια δίωρης διδακτικής μέσω μιας ομαδικής συζήτησης για τη δεξιότητα της ''ενθάρρυνσης'' οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τις απόψεις τους. Στη συνέχεια παρακολούθησαν την ταινία “Head up” την οποία ανέλυσαν αξιοποιώντας τις 5 βασικές διαστάσεις του Faulstich (2008): τι, ποιος, πώς, γιατί, για ποιον. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός της τάξης ενθάρρυνε τους μαθητές να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους και τις δικές τους απόψεις για την ενθάρρυνση με καθοδηγούμενες ερωτήσεις κι, αφού πρόβαλλε την αντίστοιχη παρουσίαση, τους προέτρεψε να εντοπίσουν στην ηρωίδα-δασκάλα της ταινίας χαρακτηριστικά που ενθαρρύνει τους μαθητές. Αυτό έγινε με τη βοήθεια ενός φύλλου εργασίας «Χεράκι ενθάρρυνσης». Κατόπιν, οι μαθητές διάβασαν το λογοτεχνικό απόσπασμα «Αναφορά στον Γκρέκο» του Νίκου Καζαντζάκη, καθώς και απόσπασμα του άρθρου «Το σύστημα ποινών και πειθαρχίας στην Ελλάδα του 19ου αιώνα» και εξέφρασαν απόψεις σχετικά. Τέλος, έγραψαν ομαδικά ένα άρθρο για τον ρόλο του δασκάλου σήμερα με στόχο να προβληματίσουν, να ευαισθητοποιήσουν κι ενίοτε να παρακινήσουν προς συγκεκριμένες δράσεις.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης ( SOFT SKILLS )

Επιμέλεια: Δήμητρα Σιδηροπούλου ΠΕ70