Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων - Ημέρα Μνήμης

27 Ιανουαρίου τιμήθηκε η ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος από τους μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ τάξης. Αρχικά, έγινε παρουσίαση φωτογραφικού υλικού. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία μέσω των φωτογραφιών να παρατηρήσουν, να επεξεργαστούν και να συζητήσουν φάσεις της ζωής των Εβραίων. Στη συνέχεια, άκουσαν προσεκτικά την κα Βασιλική Αθανασούλα να διαβάζει το βιβλίο «Τα κίτρινα καπέλα» (συγγραφέας Κέλλυ Ματαθία – Κόβο, εκδόσεις Πατάκης) και συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση που ακολούθησε, η οποία  ανέδειξε τα κοινά σημεία της αφήγησης του βιβλίου και της ιστορίας του Ολοκαυτώματος. Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν κινητοποίησαν τους μαθητές/τριες, οι οποίοι κλήθηκαν να βρουν και να συμπληρώσουν το «Αλφάβητο των Συναισθημάτων» με λέξεις που εκφράζουν συναισθήματα σχετικά με τις αφηγήσεις του βιβλίου «Τα κίτρινα καπέλα».
Επιμέλεια υλικού & σχεδιασμός δράσης: 
Ελένη-Άννα Αναστασίου ΠΕ70, Βασιλική Αθανασούλα ΠΕ70, Δήμητρα Τσολάκη ΠΕ70

Οι μαθητές των τάξεων Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄ συναντήθηκαν με στόχο να συζητήσουν και να αναλύσουν το Ολοκαύτωμα υπό το πρίσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, να διδαχθούν από τα γεγονότα, προκειμένου να γίνουν υποστηρικτές των δημοκρατικών αξιών. Μέσω μιας σειράς παρουσιάσεων γνώρισαν όσο το επιτρέπει η χρονολογική τους ηλικία σε βασικές γραμμές τι είναι το Ολοκαύτωμα και τις συνέπειές του. Αναφέρθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τον ρόλο τους και τη διάσταση που έλαβαν στις ζωές των ανθρώπων εκείνη την εποχή. Εστίασαν στο βίωμα των ανθρώπων και στην καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, στην εξαθλίωση της ανθρώπινης ζωής. Άκουσαν ένα απόσπασμα από το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ και συζήτησαν με τους συμμαθητές τους για όσα παρακολούθησαν και τους προβλημάτισαν.
Με αφορμή τις ιστορίες τεσσάρων Εβραιόπουλων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αναζήτησαν όσα από τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατήθηκαν και ερευνήσαμε σε ποιες περιπτώσεις καταπατούνται και σήμερα. Στη συνέχεια υλοποιήθηκε δραστηριότητα με στόχο να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες από τη μια τον κίνδυνο να παραμένει κάποιος απαθής και αδιάφορος μπροστά στην καταπίεση των άλλων και από την άλλη να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την ανάγκη για δράση στις σύγχρονες κοινωνίες: οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και σε καθεμία μοιράστηκε ένας φάκελος με υλικό. Αναγνώστηκαν οι ιστορίες και η κάθε ομάδα παρουσίασε εκείνα τα ανθρώπινα δικαιώματα που θεωρεί ότι καταπατούνται στην κάθε περίπτωση. Συζήτησαν σχετικά με την σημερινή εποχή και τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και τις συνθήκες καταπάτησης.

Επιμέλεια υλικού & σχεδιασμός δράσης: 
Δέσποινα Βροχίδου ΠΕ70, Δέσποινα Ρήγα ΠΕ70, Μαρία Ντρούγια ΠΕ70