Η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την πνευματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Το βιβλίο «Το αγόρι και η θάλασσα» προσφέρει στους μικρούς αναγνώστες μια ποιητική, βαθιά συμβολική αφήγηση με έντονα συναισθηματικά και υπαρξιακά στοιχεία. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον πλούτο της γλώσσας, την ομορφιά της αφήγησης και τις μεγάλες αλήθειες της ζωής. Επίσης, μέσα από την ανάγνωση, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μεταφορές, παρομοιώσεις, ποιητικές εικόνες, αφηγηματικές δομές που καλλιεργούν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο, τους δίνεται η ευκαιρία να ταξιδέψουν σε κόσμους μαγικούς ή συμβολικούς, να φανταστούν καταστάσεις πέρα από την καθημερινότητά τους, να δημιουργήσουν νοητικά εικόνες και συναισθήματα, ενισχύοντας τη δημιουργική τους σκέψη. Συχνά οι πρωταγωνιστές των βιβλίων αντιμετωπίζουν προκλήσεις, φόβους, απώλειες ή χαρές και τα παιδιά αναγνωρίζουν σε αυτούς στοιχεία του εαυτού τους. Η συναισθηματική ταύτιση οδηγεί στην κατανόηση των άλλων και στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, βασική αξία των ανθρώπινων σχέσεων. Οι ιστορίες προσφέρονται στα παιδιά για να συναντήσουν θεμελιώδεις έννοιες, όπως η φιλία, η αλήθεια, η ελευθερία, η απώλεια, η αγάπη για τη φύση και τον άνθρωπο.
Το βιβλίο «Το αγόρι και η θάλασσα» του Andros Camille λειτουργεί ως αφορμή για βαθύτερες σκέψεις γύρω από τον εσωτερικό κόσμο, τη μοναξιά, τη σχέση με το φυσικό περιβάλλον και την αποδοχή του διαφορετικού. Σε αντίθεση με την παθητική ψυχαγωγία μέσω των οθονών, το βιβλίο απαιτεί ενεργό συμμετοχή και δημιουργική πρόσληψη. Η ανάγνωση είναι ένα ταξίδι, νοητικό και συναισθηματικό, με διάρκεια και ουσία. Στην ανάγνωση του βιβλίου συμμετείχαν οι τάξεις Β΄ και Γ΄.