Η σημασία και η εκπαιδευτική αξία της ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων για το Ολοκαύτωμα στους μαθητές/τριες του Δημοτικού
Τα λογοτεχνικά βιβλία που πραγματεύονται το Ολοκαύτωμα προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία για την καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών. Οι προσωπικές ιστορίες των ηρώων φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με την ιστορία με τρόπο συναισθηματικά προσβάσιμο και κατανοητό. Η ανάγνωση βιβλίων για το Ολοκαύτωμα συμβάλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης για θέματα, όπως η διαφορετικότητα, ο ρατσισμός, η αξία της ανθρώπινης ζωής, βοηθώντας τους μαθητές να αναγνωρίζουν την αδικία, να στέκονται απέναντι σε κάθε μορφή διάκρισης, αναπτύσσοντας ισχυρές ηθικές αξίες. Επιπλέον, η επαφή με αυτά τα κείμενα ενισχύει τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών, οι οποίοι μέσω των περιγραφών των εμπειριών των ηρώων, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν τη δική τους συναισθηματική αντίληψη.
Στο σχολείο μας, η ανάγνωση αυτών των βιβλίων συνοδεύεται από προσεκτικά σχεδιασμένες συζητήσεις και δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να επεξεργαστούν το περιεχόμενο με εποικοδομητικό τρόπο. Οι μαθητές αναπτύσσουν μια βαθύτερη κατανόηση για τη σημασία της ειρήνης, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η Σχολική Βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου Πλατέος προτείνει την ανάγνωση των βιβλίων:
Στο σχολείο μας, η ανάγνωση αυτών των βιβλίων συνοδεύεται από προσεκτικά σχεδιασμένες συζητήσεις και δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να επεξεργαστούν το περιεχόμενο με εποικοδομητικό τρόπο. Οι μαθητές αναπτύσσουν μια βαθύτερη κατανόηση για τη σημασία της ειρήνης, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η Σχολική Βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου Πλατέος προτείνει την ανάγνωση των βιβλίων:
'' Ο φίλος μου ο Ααρών ''
'' Τα κίτρινα καπέλα ''
'' Ζάζα ''
'' Το βότσαλο ''
'' Έρικα ''
'' Οι δικοί μου άνθρωποι ''
Εργαστήρια ανάγνωσης με θέμα το Ολοκαύτωμα υλοποιήθηκαν συνεργατικά σε όλες τις τάξεις του σχολείου από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.
Επιμέλεια ανάρτησης: Μαρία Ταχτσόγλου ΠΕ70