Από την Αρχαία Ελλάδα: πήλινες κούκλες και μικρογραφίες -μινιατούρες, αστράγαλοι και ζάρια, σβούρες από πηλό.
Από τη Βυζαντινή Περίοδο: ξύλινα παιχνίδια, μεταλλικά αντικείμενα, παραδοσιακά επιτραπέζια παιχνίδια από κερί.
Από τη Νεότερη Εποχή: υφασμάτινες κούκλες και τόπια, ξύλινες κατασκευές σχετικές με έθιμα και εορταστικές εκδηλώσεις.
Ποια είναι τα εκπαιδευτικά οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές/τριες;
Ιστορική γνώση: είναι σημαντικός παράγοντας η κατανόηση της εξέλιξης των υλικών και των τεχνικών κατασκευής, καθώς, και η σύνδεση των παιχνιδιών με την καθημερινή ζωή κάθε εποχής.
Ποια είναι τα εκπαιδευτικά οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές/τριες;
Ιστορική γνώση: είναι σημαντικός παράγοντας η κατανόηση της εξέλιξης των υλικών και των τεχνικών κατασκευής, καθώς, και η σύνδεση των παιχνιδιών με την καθημερινή ζωή κάθε εποχής.
Πολιτιστική κατανόηση: η αναγνώριση της διαχρονικής αξίας του παιχνιδιού, η σύγκριση παλαιών και σύγχρονων παιχνιδιών.
Καλλιτεχνική αντίληψη: η παρατήρηση των διαφορετικών υλικών και τεχνικών και η κατανόηση της αισθητικής κάθε εποχής.
Η επίσκεψη στο Μουσείο Παιχνιδιού προσέφερε στους μαθητές μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης, συνδυάζοντας την ιστορική γνώση με την ψυχαγωγία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς το παιχνίδι αποτελούσε και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας, ανεξάρτητα από την ιστορική περίοδο. Η ποικιλία των υλικών και των τεχνικών κατασκευής των παιχνιδιών καταδεικνύει την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα των ανθρώπων διαχρονικά.
Επόμενα βήματα ή με τι θα ασχοληθούμε στη συνέχεια:
Καλλιτεχνική αντίληψη: η παρατήρηση των διαφορετικών υλικών και τεχνικών και η κατανόηση της αισθητικής κάθε εποχής.
Η επίσκεψη στο Μουσείο Παιχνιδιού προσέφερε στους μαθητές μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης, συνδυάζοντας την ιστορική γνώση με την ψυχαγωγία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς το παιχνίδι αποτελούσε και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας, ανεξάρτητα από την ιστορική περίοδο. Η ποικιλία των υλικών και των τεχνικών κατασκευής των παιχνιδιών καταδεικνύει την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητα των ανθρώπων διαχρονικά.
Επόμενα βήματα ή με τι θα ασχοληθούμε στη συνέχεια:
Θα δημιουργήσουμε ένα project με θέμα την κατασκευή παραδοσιακών παιχνιδιών.
Θα διοργανώσουμε έκθεση παλαιών παιχνιδιών στο σχολείο.
Θα συλλέξουμε προφορικές μαρτυρίες από παππούδες και γιαγιάδες για τα παιχνίδια της παιδικής τους ηλικίας.
Θα διοργανώσουμε έκθεση παλαιών παιχνιδιών στο σχολείο.
Θα συλλέξουμε προφορικές μαρτυρίες από παππούδες και γιαγιάδες για τα παιχνίδια της παιδικής τους ηλικίας.
Επιμέλεια κειμένου και ανάρτησης: Μαρία Ταχτσόγλου