Δημιουργική απασχόληση παιδιών με ΔΕΠΥ (2)

Σε προηγούμενη ανάρτησή μας έγινε αναφορά στους  τρόπους εκτόνωσης των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα στο σπίτι. Σήμερα θα επικεντρωθούμε σε τρόπους ενίσχυσης της μελέτης στο σπίτι. 
Καταρχάς θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ως προς της διαμόρφωση του χώρου μελέτης. Ένα γραφείο μακριά από το παράθυρο, από την πόρτα, με κατάλληλο φωτισμό (ούτε πολύ έντονο ούτε πολύ χαμηλό) και ελάχιστα αντικείμενα (π.χ. μόνο τετράδιο, μολύβι, σβήστρα), ώστε να μη διασπάται η προσοχή του παιδιού. Προσοχή στο κάθισμα και στο γραφείο να ανταποκρίνονται στη σωματική διάπλαση του παιδιού και εάν υπάρχει ανάγκη εκτόνωσης μέσω κίνησης (στη περίπτωση της υπερκινητικότητας) επιτρέψτε π.χ. αντί μιας καρέκλας μία μεγάλη μπάλα γυμναστικής για κάθισμα! Η μελέτη των μαθημάτων θα πρέπει να γίνεται με διαλείμματα και με οργανωμένο τρόπο! Βοηθητική θα ήταν η χρήση προγράμματος με τις δραστηριότητες του παιδιού όπου θα τσεκάρει κάθε εργασία που τελειώνει! Τέλος δίνετε σαφείς και απλές οδηγίες και εστιάστε στην επιθυμητή συμπεριφορά (τι αναμένετε να κάνει το παιδί)! 
Θυμηθείτε: κάθε παιδί είναι μοναδικό και η διάσπαση ή η υπερκινητικότητα ή η παρορμητικότητα του αποτελούν ένα χαρακτηριστικό ανάμεσα σε πολλά άλλα της προσωπικότητάς του! Βοηθήστε το να αναδείξει όλα τα δυνατά και θετικά του στοιχεία ή ταλέντα. 
Προτάσεις της εβδομάδας: Πατήστε για ένα ενδιαφέρον άρθρο με απλές και στοχευμένες προτάσεις προς τους γονείς: 
και για ένα βίντεο (πώς είναι να έχεις διάσπαση προσοχής):
https://www.mama365.gr/29415/sto-myalo-enos-paidioy-me-depy-ena-sygklonistiko.html
και μελέτη on line εκπαιδευτικού υλικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής : http://ts.sch.gr/software?fbclid=IwAR135JP7f1hq39wMqkVNp6vXSQ3TSmHz7gmYjVjqOIshQu2t7D-FL68v7G4

Μπασδέκη Ελένη, Ψυχολόγος & Μελιοπούλου Σπυριδούλα, Κοινωνική Λειτουργός