Θέλοντας να αποφύγουμε πρακτικές που, από την ως τώρα εφαρμογή τους, φάνηκε πως δεν βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν το βαθύτερο νόημα των γεγονότων κι ακόμη χειρότερα ούτε καν τα ίδια τα γεγονότα και την ιστορική τους σημασία, φέτος ασχοληθήκαμε διαθεματικά και για μεγάλο χρονικό διάστημα με τα γεγονότα πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά τη θλιβερή επέτειο της 17ης Νοεμβρίου. Δεν θέλαμε μέσα από εξαντλητικές πρόβες να "μάθει" το κάθε παιδί μια παράγραφο ξεκομμένη και χωρίς συνοχή.
Έτσι, λοιπόν, με ένα βιβλίο και μεθόδους, όπως η δημιουργία βιβλίου, οι ζωγραφιές και οι κατασκευές, η δραματοποίηση, προσεγγίσαμε το θέμα και παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα της δουλειά μας σε μαθητές/τριες και γονείς.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, "Η κυρά Δημοκρατία", εκδόσεις Κέδρος τμηματικά, αναζητώντας ταυτόχρονα και τα πραγματικά γεγονότα μέσα από εικόνες, βίντεο και ηχητικά ντοκουμέντα. Γνωρίσαμε την κυρά Δημοκρατία και τη Ρία τη Δικτατορία, τις ζωγραφίσαμε, τις δραματοποιήσαμε και κατανοήσαμε τις δυο αυτές έννοιες τόσο καλά, ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιούμε λέξεις και έννοιες, Χούντα, πραξικόπημα, εξορία, κ.α
Ταυτόχρονα μάθαμε στίχους και τραγούδια που γράφτηκαν εκείνη την περίοδο, γνωρίσαμε ανθρώπους που φυλακίστηκαν ή εξορίστηκαν, καθώς, και ανθρώπους που χάσανε τη ζωή τους τη βραδιά του Πολυτεχνείου. Σε αυτούς τους ανθρώπους προσφέρουμε τώρα ένα γαρύφαλλο και την υπόσχεση να συνεχίσουμε
ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ
Τέλος, φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο με τα όσα μάθαμε!
Επιμέλεια κειμένων και φωτογραφιών, προετοιμασία μαθητών/τριών: Κουτελίδα Μαρία, δασκάλα της Δ΄ Δημοτικού. Το εξώφυλλο του μεγάλου βιβλίου και τις ζωγραφιές στον πίνακα της αίθουσας επιμελήθηκε η δασκάλα του Τμήματος Ένταξης και ζωγράφος, Ευαγγελία Κατέλα.