Σε έναν κόσμο, όπου η σπατάλη είναι δυστυχώς ο κανόνας, είναι καιρός να αναζητήσουμε τρόπους να επανασυνδεθούμε με την αξία των πραγμάτων. Το σχολείο, ως χώρος γνώσης και διαμόρφωσης συνειδήσεων, μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό πεδίο για να καλλιεργήσουμε την κουλτούρα της επανάχρησης και της μη σπατάλης. Φανταστείτε να υπάρχει στο σχολείο μια ραπτομηχανή ως μια πρόσκληση να δούμε πέρα από το "πετάω" και να αγκαλιάσουμε το "επιδιορθώνω", το "μεταμορφώνω", το "δημιουργώ". Πόσα ρούχα καταλήγουν στα σκουπίδια, επειδή έχουν ένα μικρό σκίσιμο, ένα χαλασμένο φερμουάρ ή ένα κουμπί που λείπει; Με μια ραπτομηχανή, οι μαθητές και οι δάσκαλοι μπορούν να μάθουν να επιδιορθώνουν τα ρούχα τους, να τους δίνουν μια δεύτερη ζωή, μειώνοντας έτσι τον όγκο των απορριμμάτων. Παλιά τζιν μπορούν να μετατραπούν σε τσάντες, φθαρμένα μπλουζάκια σε πασχαλίτσες, και περισσεύματα υφασμάτων σε μοναδικά αξεσουάρ. Η ραπτομηχανή ανοίγει έναν κόσμο δημιουργικότητας, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να μετατρέπουν "σκουπίδια" σε κάτι χρήσιμο και όμορφο. Έτσι, μέσω της χρήσης της ραπτομηχανής, οι μαθητές θα κατανοήσουν πρακτικά την έννοια της αειφορίας. Θα συνειδητοποιήσουν το κόστος παραγωγής των ρούχων, την επίδραση της γρήγορης μόδας στο περιβάλλον και τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης.
Σε συνεργασία με τον Σύλλογο Καππαδοκών ''Ο Βαρασός'' ράψαμε τσάντες για τις αγορές από τα σούπερ-μάρκετ. Ενθουσιάστηκαν οι μαθητές. Απλό, εύχρηστο και η μία ιδέα γεννά νέες ιδέες. Πόσα σκέφτηκαν τα παιδιά ότι μπορούν να δημιουργήσουν από την αρχή! Στο πλαίσιο των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη κοινωνήσαμε παλιές πρακτικές στις νέες γενιές συμβάλλοντας στην καλλιέργεια ενός πολίτη καταναλωτή με στοχασμό.
Επιμέλεια ανάρτησης: Μαρία Ταχτσόγλου ΠΕ70