Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα 5 Ιουνίου 2025 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, μια ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική δράση, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές/-τριες των τάξεων Ε΄ και Στ΄. Η δράση συνδυάστηκε αρμονικά με την Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας προσφέροντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σε δύο καίρια ζητήματα της εποχής μας.
Η δραστηριότητα ξεκίνησε με μια σε βάθος ενημέρωση των μαθητών σχετικά με το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας. Αξιοποιώντας τον ιστότοπο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυρκαίας, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με δεδομένα και πληροφορίες για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας. Μελετώντας το εκπαιδευτικό υλικό της πλατφόρμας, προβληματίστηκαν σε θέματα, όπως η διατροφική αξία των τροφών, η σημασία των γευμάτων καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, η κατανάλωση νερού και οι συνέπειες από την κατασπατάληση πόρων. Η συζήτηση που ακολούθησε ανέδειξε την ευαισθητοποίηση των παιδιών και την ανάγκη για υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών.
Στη συνέχεια η δραστηριότητα πήρε διαδραστική τροπή. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ειδικά διαμορφωμένους χάρτες ρομποτικής που είχαν ως θέμα τη διατροφική πυραμίδα. Χωρίστηκαν σε ομάδες κι ανέλαβαν τη δημιουργία "πιάτων" που περιείχαν τροφές, οι οποίες συμβάλλουν σε μια ισορροπημένη διατροφή. Με τη βοήθεια της ρομποτικής διάταξης BeeBot και των ειδικά σχεδιασμένων χαρτών, οι ομάδες προσπάθησαν να χαράξουν τη "διατροφική διαδρομή" του πιάτου τους στον χάρτη. Αυτή η πρακτική εφαρμογή επέτρεψε στα παιδιά να οπτικοποιήσουν τις διατροφικές τους επιλογές και να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της ισορροπίας. Η πρόκληση αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική, αλλά και εξαιρετικά εκπαιδευτική. Κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν τις γνώσεις, που απέκτησαν καθ' όλη τη σχολική χρονιά στο μάθημα των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) για να σχεδιάσουν σενάρια αξιοποιώντας την ρομποτική διάταξη BeeBot, με κύριο θέμα το "χτίσιμο" του μεσημεριανού τους πιάτου. Προγραμμάτισαν τη μικρή ρομποτική μέλισσα, ώστε, κινούμενη σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χάρτη, να συλλέγει τρόφιμα και να δημιουργεί ένα ισορροπημένο μεσημεριανό πιάτο υψηλής διατροφικής αξίας. Αυτή η διαδικασία τους επέτρεψε να εφαρμόσουν με πρακτικό τρόπο έννοιες όπως ο προγραμματισμός, η δημιουργία κώδικα (ακολουθίες εντολών) και ο αλγόριθμος (ορισμός βημάτων για την επίτευξη ενός στόχου). Η δράση αυτή απέδειξε πως η τεχνολογία μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο για την κατανόηση και την εφαρμογή σύνθετων εννοιών σε διάφορους τομείς, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ομαδική εργασία και την κριτική σκέψη.

Συνεργάστηκαν: Κων/νος Τασίδης ΠΕ70, Ιωάννα Τζελεπή ΠΕ86, Λίζα Κωνσταντινίδου ΠΕ05, Μαρία Ταχτσόγλου ΠΕ70