


Στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές/-τριες της Γ΄ και της Στ΄ τάξης, υλοποίησαν το πρόγραμμα ΒΑΓΙΑ, με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων του εκφοβισμού στο Δημοτικό. Αρχικά οι μαθητές πήραν μέρος σε μια σειρά από δομημένες δραστηριότητες και παιχνίδια, που ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία, τη σωστή επικοινωνία και την αποδοχή στην ομάδα. Κατόπιν, ανέλαβαν τον ρόλο του «ντετέκτιβ» και μελέτησαν υποθετικά σενάρια συγκρούσεων, προκειμένου να διαπιστώσουν αν πληρούν τα κριτήρια του σχολικού εκφοβισμού δίνοντας βαρύτητα στη διάρκεια, την (αν)ισορροπία των δυνάμεων και τα συναισθήματα που προκαλούν. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δραματοποίησαν τα σενάρια, μετατρέποντάς τα σε σύντομα παιχνίδια ρόλων, αναζητώντας δυναμικές λύσεις για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές/-τριες των δύο τάξεων συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες, παράγοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι αφίσες, που δημιούργησαν ομαδοσυνεργατικά, με τίτλους «Το παζλ των συναισθημάτων», «Η πυραμίδα του σεβασμού», «Ο πλούτος της τάξης μας», «Σε πειράζω – Με πειράζεις, Γελάω – Γελάς?», «Σπάσε τη σιωπή», «Βρες τον ψευτόμαγκα», «Η ασπίδα της τάξης μας – Πώς θα νικήσω το bullying?». Η συνολική διάρκεια των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου ήταν δύο μήνες.
Υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος: Βουτσιλά Ευριδίκη, ΠΕ70