Στο πλαίσιο διεξαγωγής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα τον 4ο κύκλο που αφορά το Stem και τη Ρομποτική υλοποιήθηκαν δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια των δεξιοτήτων της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης, οι οποίες συνδέθηκαν άρρηκτα με τα γνωστικά αντικείμενα της Γεωγραφίας, της Πληροφορικής, καθώς οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν θέματα μηχανικής, μεταμόρφωσης των ζώων και προγραμματισμού. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν προτζέκτορας, σετ ρομποτικής wedo 2 της Lego Education και τάμπλετ.
1. Κατασκευή γυρίνου - βάτραχου
Η δραστηριότητα της κατασκευής του γυρίνου και η μεταμόρφωσή του σε βάτραχο υλοποιήθηκε από τους μαθητές/τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού σε 4 διδακτικές ώρες με στόχο τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών σε ομάδες, την κατανομή ρόλων και την υλοποίηση υπο-έργων της θεματικής, τον προσδιορισμό της μεταμόρφωσης του γυρίνου σε βάτραχο, την συναρμολόγηση της κατασκευής με την ακολουθία συγκεκριμένων βημάτων, τον προγραμματισμό του ρομπότ, ώστε να εκτελεί συγκεκριμένες εντολές. Η ενασχόληση με τη Ρομποτική αποτελεί πρώτη εμπειρία για τους μαθητές/τριες, οι οποίοι αρχικά δυσκολεύτηκαν με τη χρήση του υλικού, την οργάνωση της σκέψης, την αυτοπειθαρχία, τη συνεργασία στην ομάδα, την υποστήριξη και δέσμευση να πετύχει η ομάδα τον στόχο. Φάνηκε όμως πως ο χρόνος ενασχόλησης είναι βοηθητικός παράγοντας στην εξοικείωση με τη Ρομποτική.
2. Κατασκευή μέλισσας
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης ασχολήθηκαν με την περιγραφή της εργασίας και του ρόλου της εργάτριας μέλισσας μέσα στην κυψέλη, κατασκεύασαν ρομπότ ακολουθώντας οδηγίες και συνεργάστηκαν ομαδικά, ώστε να επιτύχουν τον προγραμματισμό και να θέσουν σε κίνηση το ρομπότ.
Υπεύθυνη υλοποίησης Εργαστηρίου Ρομποτικής: Αντωνία Αναστασοπούλου, ΠΕ 71