Το βιωματικό εργαστήριο αποτελεί μέρος προγράμματος για την ενίσχυση και ευαισθητοποίηση μαθητών και γονέων σχετικά με την «ενεργό πολιτότητα». 26 Φεβρουαρίου και 4 Μαρτίου 2020 πραγματοποιήθηκε από την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου βιωματικό εργαστήριο - διάρκειας 2 διδακτικών ωρών στην ΣΤ΄ τάξη.
Οι μαθητές προβληματίστηκαν σχετικά με την έννοια του ενεργού πολίτη, εκφράστηκαν και ενημερώθηκαν για τρόπους με τους οποίους μπορούν να γίνουν υπεύθυνοι απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους, φροντίζοντας για κοινωνική ευημερία και ανάπτυξη. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων ασκήθηκαν στο να εκφράζουν και να υπερασπίζονται τις απόψεις τους γύρω από κοινωνικά, ηθικά, πολιτισμικά ζητήματα, αλλά και να ακούν την άποψη άλλων ατόμων (δεξιότητες ακρόασης και επιχειρηματολογίας), καθώς και στο να αναλαμβάνουν δράση για αλλαγή σε συγκεκριμένο θέμα (μορφές πολιτικής δράσης) και να προτείνουν τρόπους δράσης σε πιθανές προβληματικές καταστάσεις στην περιοχή τους.
Με άξονα τη γνώση ότι ο μαθητής/τρια, που ενεργά συμμετέχει στα σχολικά δρώμενα, είναι αυτός/ή που θα γίνει υπεύθυνος για τον εαυτό του, συνειδητός πολίτης για τον τόπο του, δημιουργικός πολίτης για τον κόσμο υλοποιήθηκαν δράσεις και καλές πρακτικές. Το βίωμα είναι για όλους εφαλτήριο για πράξη ενεργής εμπλοκής σε όσα διαδραματίζονται σε τοπικό, ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο επίπεδο.
Το συγκεκριμένο εργαστήριο αφορά 2/ωρες συναντήσεις, με γενικούς στόχους:
2) η έννοια της υπευθυνότητας σε θέματα φροντίδας του εαυτού, ατομικής και κοινωνικής ευημερίας
3) πώς διαμορφώνω άποψη, πώς ''ακούω'' ειδήσεις ή πώς φιλτράρω όσα ακούω
4) δημόσιος χώρος και διεκδίκηση δικαιωμάτων
5) από το ''εγώ'' στο ''εμείς''
Επιμέλεια & Υλοποίηση: Σπυριδούλα Μελιοπούλου, Κοινωνική λειτουργός & Μπασδέκη Ελένη, Ψυχολόγος