Η επίσκεψη ενός καθηγητή Φυσικής από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο σχολείο μας αποτελεί παράδειγμα γόνιμης συνεργασίας μεταξύ της πρωτοβάθμιας και της ανώτατης εκπαίδευσης. Μέσω αυτής της εμπειρίας, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έναν κόσμο γνώσεων που ξεπερνά τα όρια της σχολικής τάξης, να διερευνήσουν ενδιαφέροντα επιστημονικά πεδία και να εμπνευστούν για περαιτέρω εξερεύνηση. Η προστιθέμενη αξία της συνεργασίας σχολείου και πανεπιστημίου είναι πολλαπλή. Από τη μια η παρουσία ενός πανεπιστημιακού καθηγητή φέρνει μια νέα δυναμική στην τάξη ανοίγοντας ευκαιρίες στους μαθητές να ακούσουν για τις τελευταίες εξελίξεις, π.χ. στον τομέα της μετεωρολογίας, να θέσουν ερωτήσεις, να αναπτύξουν κριτική σκέψη, από την άλλη οι παρουσιάσεις και οι πειραματισμοί που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια τέτοιων επισκέψεων μπορούν να πυροδοτήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών για την επιστήμη. Η επαφή με το πανεπιστήμιο από μικρή ηλικία βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τις προοπτικές που τους προσφέρονται στο μέλλον και να φανταστούν τα επόμενα βήματά τους. Επίσης, η συνεργασία με το πανεπιστήμιο αφενός συμβάλλει στην εξωστρέφεια του σχολείου και την ανάπτυξη σχέσεων με άλλους φορείς της ευρύτερης κοινότητας, αφετέρου προσφέρει στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να ανανεώσουν τις διδακτικές τους μεθόδους.
Συγκεκριμένα, η παρουσίαση του καθηγητή Φυσικής, του ΑΠΘ, κ. Κωνσταντίνου Μιχαηλίδη, στο σχολείο μας προσέφερε στους μαθητές τη δυνατότητα να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ καιρού και κλίματος, να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν αυτές τις βασικές έννοιες, να μάθουν για τα διάφορα ατμοσφαιρικά φαινόμενα, να γνωρίσουν τρόπους μέτρησης και ελέγχου των ρύπων της ατμόσφαιρας και της αιτίας παραγωγής τους, να ακούσουν για τους παράγοντες που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, τις συνέπειες και το εάν ο άνθρωπος πλέον μπορεί να ανατρέψει την πορεία. Έτσι, η σύνδεση σχολείου-πανεπιστημίου έγινε γέφυρα μεταξύ θεωρητικής και πρακτικής γνώσης, καταδεικνύοντας πώς οι έννοιες που διδάσκονται στο σχολείο εφαρμόζονται στην πραγματική ζωή και την επιστημονική έρευνα. Τέλος, αποδεχθήκαμε την πρόσκληση του κ. Κ. Μιχαηλίδη να επισκεφθούμε το Αστεροσκοπείο Θεσσαλονίκης και τον Μετεωρολογικό Σταθμό του ΑΠΘ στο Τμήμα Φυσικής με στόχο να κερδίσουν οι μαθητές μας μια εκπαιδευτική εμπειρία, που θα τους επιτρέψει να δουν από κοντά πώς λειτουργούν τα όργανα μέτρησης και να κατανοήσουν τη σημασία των μετεωρολογικών δεδομένων.
Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος ΚΑ220, CLIMATE, a friend with character, με συντονίστρια χώρα το Βέλγιο.
Σελίδες
- 2024-2027 Climate, a friend with character KA220 Erasmus plus
- 2024-2025 DigiTechMethods - KA210 Erasmus plus
- 2023-2026 Robots meet Arts - KA220 Erasmus plus
- 2023-2025 Climentre - KA210 Erasmus plus
- 2021-2023 Let's Join Hands for the World - ΚΑ210 Erasmus plus
- 2021-2024 Our Living Values - ΚΑ220 Erasmus plus
- 2019-2022 Explore Create & Know - ΚΑ220 Erasmus plus
- 2021-2023 School Eco Lighthouse - ΚΑ210 Erasmus plus
- 2022 Eco-Naturalists of the Future - POWER
- 2018-2021 European Digital Classroom - ΚΑ229 Erasmus plus
- 2018-2021 Act Green - ΚΑ229 Erasmus plus
- 2018-2021 Act Green2 - ΚΑ229 Erasmus plus
- 2014-2017 Healthy European Youth - ΚΑ220 Erasmus plus