Συνθέτοντας λίμερικ

Με αφορμή τα "Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά" του Γιώργου Σεφέρη, που παρατίθενται στο σχολικό εγχειρίδιο της Γλώσσας, οι μαθητές/-τριες της Στ΄ τάξης μελέτησαν τα λίμερικ. Πρόκειται για σύντομα σατιρικά ποιήματα με χιουμοριστική διάθεση, που αποτελούνται από πεντάστιχες στροφές χωρίς νόημα. Η ομοιοκαταληξία συνήθως ακολουθεί τον κανόνα αα-ββ-α, ενώ το περιεχόμενο εξελίσσεται με την ακόλουθη ροή: α) παρουσίαση του ήρωα/ της ηρωίδας, β) ιδιότητα, γ – δ) ενέργειες, ε) τελικό επίθετο που χαρακτηρίζει τον ήρωα/ την ηρωίδα. Αφού μελέτησαν την ιστορία και τη σύνθεση των λίμερικ, τα παιδιά συνέθεσαν ομαδικά τα δικά τους πρωτότυπα ποιήματα:

Ήταν ένα κοριτσάκι από τη Νορμανδία
που πετούσε χαρταετό μαζί με τη Ναταλία
πήγε η γκρινιάρα στην Ιταλία
για να φωνάξει τη μαϊμού τη Μαρία
και τώρα γκρινιάζουν μαζί στη Νορμανδία

Ήταν ένας κύριος από τη Γεωργία
που είχε μεγάλη σοφία,
διάβαζε πάρα πολλά βιβλία, ΄
ήταν καλός στη Γεωγραφία
και βοηθούσε τα παιδιά της Γεωργίας.

Ήταν ένας άντρας από το Μονακό
που έπαιζε καζίνο με το ύφος το κακό.
Μόλις έχανε τα λεφτά, τα ζητούσε και διπλά,
αλλά μόλις έχανε τα διπλά, τα ζητούσε και τριπλά.
Πήρε όλα τα λεφτά και έφυγε από το Μονακό.

Επιμέλεια: Βουτσιλά Ευριδίκη, ΠΕ70