Τρώω υγιεινά!

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Δημοτικού εργάστηκαν πάνω στη θεματική ενότητα της ''Διατροφής'' κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου. Παρακολούθησαν μια παρουσίαση σχετικά με τις ομάδες των τροφίμων, τον αριθμό των ημερήσιων γευμάτων, την αξία της σωματικής άσκησης, το νερό και τη σημασία της ενυδάτωσης για τη συνολική υγεία του οργανισμού. Συζήτησαν για την επιλογή των τροφών με υψηλή διατροφική αξία, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και την αποφυγή τροφών με χαμηλή διατροφική αξία, όπως ζάχαρη, κακά λιπαρά, κ.α. Η θεματική ενότητα οργανώθηκε σε διαθεματικό πλαίσιο, συνδυάζονας τη Γλώσσα, τη Μελέτη Περιβάλλοντος (ενότητα φυτά και ζώα του τόπου μας). Οι μαθητές έμαθαν για τη διατροφική πυραμίδα, γνώρισαν ορισμένες κατηγορίες φυτών, όπως τα εσπεριδοειδή, φρούτα και λαχανικά. Επίσης, ομαδοποίησαν τα φυτά με βάση το αν τρώμε τον καρπό, ρίζα, τον βλαστό ή τα φύλλα και συζήτησαν για την εποχικότητα των φρούτων και των λαχανικών. Επίσης, διάβασαν το λογοτεχνικό κείμενο «Δόνα Τερηδόνα το μυστικό της γαμήλιας τούρτας», είδαν το βίντεο και συζήτησαν για τα γλυκά, τις συνέπειες της ζάχαρης στα δόντια και την υγεία, γενικότερα. Συζήτησαν για την αποφυγή των γλυκών και τη σημαντικότητα των γαλακτοκομικών και του ασβεστίου για γερά δόντια και οστά. Επιπλέον, διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο «Μέλι με μέλει» των εκδόσεων Λιβάνη, το βιβλίο γνώσεων: «Μαθαίνω να τρώω σωστά- Φρούτα» των εκδόσεων Σαββάλας, «Μια φορά ήταν η κολοτούμπα» της Σοφίας Μαντούβαλου όσον αφορά στην τροφή, την ενέργεια και τις σωματικές δραστηριότητες. Παρακολούθησαν το παραμύθι «Άσχημα Λαχανικά» σε βίντεο καθώς και το βίντεο «τρώμε σωστά τρώμε υγιεινά».
Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στη συγκεκριμένη ενότητα είναι:
  • παιχνίδι παντομίμας για τη σωματική άσκηση. Ένας μαθητής έκανε παντομίμα και η υπόλοιπη τάξη έπρεπε να μαντέψει ποια σωματική δραστηριότητα έκανε (πχ. χορός, ποδόσφαιρο, τρέξιμο, τένις,  κα.)
  • συζήτησαν για τη σημασία της ενυδάτωσης του οργανισμού και ποια υγρά δεν είναι ωφέλιμα, επειδή περιέχουν ζάχαρη και συντηρητικά και ακολούθως οι μαθητές/τριες κατέγραψαν τα υγρά που κατανάλωσαν σε μια μέρα (νερό, γάλα, χυμό).
  • κατασκευή διατροφικής πυραμίδας. Οι μαθητές /τριες έφεραν από εφημερίδες & περιοδικά φωτογραφίες φρούτων, λαχανικών, ζυμαρικών, κτλ και συνεργάστηκαν στη δημιουργία μιας  αφίσας για την πυραμίδα της διατροφής.
  • ζωγράφισε κάθε μαθητής/τρια το αγαπημένο του/της  πιάτο και σημείωσε σε ποια ομάδα τροφίμων ανήκει 
  • διάβασαν το βιβλίο «Μέλι με μέλει» της Ζωής Θεοχάρη, συζήτησαν για τη διατροφική αξία του μελιού, για το πώς μπορεί να ενταχθεί στα γεύματα μας, ιδιαίτερα στο πρωινό. Οι μαθητές ομαδοσυνεργατικά και ατομικά ζωγράφισαν εικόνες σχετικές με το μέλι, τη διαδικασία παραγωγής μελιού, έγραψαν ένα ποιηματάκι και στο τέλος έφτιαξαν ένα κολάζ -αφίσα με όλες τις ζωγραφιές τους  
Επιμέλεια: Μαρία Κυκερίδου ΠΕ70