Ανάγνωση του βιβλίου «ο μικρός στρατιώτης» του Πάουελ Φέιρεπτ, ένα αντιπολεμικό παραμύθι, παρατήρηση των εικόνων, συζήτηση για τον πόλεμο και το περιεχόμενο εννοιών, όπως άμαχος πληθυσμός. Δημιουργική δραστηριότητα ζωγραφικής εμπνευσμένη από τις εικόνες του βιβλίου. Κατασκευή μέσω της διαδικασίας του «καταιγισμού ιδεών», brain storming, ενός χάρτη ιδεών – εννοιών με τα συναισθήματα που συνδέονται με τον Πόλεμο και την Ειρήνη.
Παρακολούθηση της ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους με τίτλο «Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα». Σχολιασμοί σχετικά με το περιεχόμενο, καταγραφή των γεγονότων σε χρονική αλληλουχία. Σε ποιες χώρες ταξίδεψε, ποιους συνάντησε η Ειρήνη, ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε. Συζήτηση με σκοπό την ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων και των συγκινήσεων που προκάλεσε η ιστορία. Μετά από μια δεύτερη προβολή της ταινίας πραγματοποιήθηκε συζήτηση για την εναλλαγή των συναισθημάτων, τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων και τους λόγους που μπορεί να οδηγήσουν κάποιον στην προσφυγιά. Έγινε ιδιαίτερη μνεία στη διαφορά των όρων «πρόσφυγας» και «μετανάστης». Επίσης, οι μαθητές ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την ιστορία. Τέλος, οι μαθητές έγραψαν φανταστικούς διαλόγους με τους ήρωες της ιστορίας. Όλες οι εργασίες των μαθητών έγιναν ένα κολάζ. Οι παραπάνω δραστηριότητες οργανώθηκαν σε διαθεματικό πλαίσιο διδασκαλίας.
Επιμέλεια: Μαρία Κυκερίδου ΠΕ70